Всероссийские конкурсы0+

Подать заявку

Автор публикации: Айнуллина Лидия Раисовна

Ecological Problems

скачать документ

Вернуться назад

Конспект урока по английскому языку « Ecological Problems» в 7 «в» классе.Тема: Ecological problemsУчитель: Айнуллина Л.Р., учитель английского языка средней школы. Цель: развитие устной речи по теме «Защита окружающей среды» по средствам выполнения серии тренировочных упражненийЗадачи:Активизировать пройденный материал (лексика по теме «Защита окружающей среды», употребление модального глагола should)Формировать навыки употребления новых лексических единиц в речи.Расширить кругозор учащихся, развивать память и внимание, активизировать речемыслительную деятельность.Создать условия для формирования умения учащихся работать в группах на основе полученных знаний; помочь учащимся высказать собственное мнение об охране окружающей среды. Формировать критическое отношение к действительности, воспитывать положительное отношение к охране окружающей среды.Ход урокаЭтапыСодержаниеДеятельность учащихся1. Организационный этап. Задача – подготовка учащихся к работе. ЦелеполаганиеФонетическая зарядка- Good morning, boys and girls. I am glad to see you. - Sit down, please. Let’s begin our lesson.- How are you today?- What can you say about the weather?- What date is it today? - I hope you are ready to work hard. I`d like to begin with a little poem: The sun, the trees, the grass, the sky, The silver moon that’s sailing by, The rain and dew and snowflakes white, The flowers sweet and stars of night. The song of birds, wind whispering Such lovely things to bear and see Belong to you belong to me.-We live in a wonderful world. It is our Earth. The Earth is our home. But now our planet is in danger. We have very serious environmental problems on our Earth. And today I want us to talk about them. We will remember different words, read and translate the sentences.- We must listen attentively.- We must work hard- We mustn’t laugh at the lesson- If you want to answer you must raise your hand- We mustn’t make noise-Let`s remember the words which we can associate with environmental problems.Аудиозапись. 21.(Повторяют за диктором)-Good morning, dear teacher. We are fine.ученики настраиваются на урок, слушают информацию о том, что будут делать на уроке. Основной этапПроверка домашнего заданияWhat does the word “environment”mean?- Yes. Our air, water, soil should be clean.- Are they really clean? - It is very dangerous for us to eat toxic fish.- What can you say about the fruit and vegetables? - What can you say about our forests? - If people cut down trees,many birds and animals can’t have homes.-What animals do you know?-What is their natural environment?- Is our air clean nowadays?-There are many ecological problems nowadays. And you know these problems are really serious.- Many people try to pay our attention to environmental problems and try to solve these problems.- Today we will try to tell how we can solve them.Ученики слушают(ответы учащихся)Зн-во с новым материалом- Let’s learn the new wordspage 67- Now work in pairs and put the statements under the right categories.Use:We must…..We mustn’t…It’s necessary…I agree\disagree….It is important….How can we help animals to survive?We can make feeding-racks and feed in cold seasons.We can use our bikes instead of cars.You must stop smoke.Wecanplanttrees, flowers.We must not kill birds and animals.We must not use rivers for washing cars.Have you got a car?Where do you wash your car?It is necessary to sort the rubbish.We must drop glass into the bin for glassThere are new bins in our town.We should drop litter into the bins because it can kill or hurt animals.We should recycle litter because it can be good stuff.We should not waste paper because forests are expensive.People should sort their rubbish, they shouldn`t kill animals…)- We must take part in subbotniks.Обобщение и повторение силами учащихсяЗадачи – актуализация лексики через выполнение различных упражнений; тренировка орфографических навыков и навыков чтения, активизация умений отвечать на вопросы, понимать иноязычную речь.Итоги урокаRelaxing timeзарядка для зрения.потягивание, массаж шеи, соединили руки за спиной. -I hope you understand that people damage nature a lot. And they don`t understand how terrible it is. But, fortunately, there are different organizations which try to protect our environment and make the world a better place.(презентация)-Now I want to tell you about a new #challenge- You can take part in this challenge. Because it is very useful for us and our planet.- Do you agree with me?- There are a lot of ..in our town.- Is our river clean or dirty?- We can clean our rivers and lakes.- What can you say about our streets?- Are they clean?-We can clean our yards. We can make flowerbeds. It is very pleasant to live in such beautiful yard.Now I want to tell you about e.f.There are many ecological flash mobs in our country. - Look at the pictures, please. We can watch videos but we haven’t much time.-p. 65 ex. 8- Make up sentences and write them.- Today we talked about ecological problems. So, thank you for your good work at the lesson!You are hard-working children.You can see the environmental problems and you can tell how we can solve them. ОценкиGood bye! See you on Friday!air pollution, to protect the environment, to pollute the environment,отвечают на вопросы

Здесь Вы можете найти выданные и принятые документы,
укажите фамилию участника.

 

Опубликованные работы педагогов, детей, воспитателей, иных участников экспресс-конкурсов или викторин на сайте созданы ими и размещаются исключительно для ознакомления. Авторские права на публикацию принадлежат их законным владельцам. Частичное или полное копирование текста и изображений без письменного разрешения, запрещено!

Ответственность за размещение самих материалов и их содержания, берут на себя авторы. Однако, наша редакция готова оказать всяческую поддержку в решении любых спорных вопросов. Если Вы заметили незаконное использование, сообщите об этом через форму обратной связи или на почту Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра..

_

  • 1_.jpg
  • 2_.jpg
  • 3_.jpg
  • 4_.jpg
  • 5_.jpg
  • 6_.jpg
  • 7_.jpg
  • 8_.jpg
  • 9_.jpg
  • 10_.jpg
  • 11_.jpg
  • 12_.jpg
  • 13_.jpg
  • 14_.jpg
  • 15_.jpg
  • 16_.jpg
  • 17_.jpg
  • 18_.jpg
  • 19_.jpg
  • 20_.jpg
  • 21_.jpg
  • 22_.jpg
  • 23_.jpg
  • 24_.jpg
  • 25_.jpg
  • 26_.jpg
  • 27_.jpg
  • 28_.jpg
  • 29_.jpg
  • 30_.jpg
  • 31_.jpg
  • 32_.jpg
  • 33_.jpg
  • 34_.jpg
  • 35_.jpg
  • 38_.jpg
  • 39_.jpg
  • 40_.jpg
  • 41_.jpg
  • 42_.jpg
  • 43_.jpg
  • 44_.jpg
  • 45_.jpg
  • 46_.jpg
  • 47_.jpg

Сетевое издание "Интеллект- всероссийские конкурсы". Регистрационный номер серии ЭЛ № ФС77-73234 от 02.07.2018.

СМИ зарегистрировано Федеральной службой по надзору в сфере связи, информационных технологий и массовых коммуникаций (Роскомнадзором).

Учредитель и главный редактор: Степанов А. Е., электронная почта редакции: info@iqkonkurs.ru Тел:+79277381192

X